— Wij verhogen uw comfort
Comfortlift Orona
  • Home
  • Blog
  • Gezond en mobiel blijven op hogere leeftijd? 5 tips waarmee jij terug actief wordt!

Gezond en mobiel blijven op hogere leeftijd? 5 tips waarmee jij terug actief wordt!

maandag 03 september 2018
Vroeger stond je als eerste in de rij om mee iets te gaan doen: gaan fietsen met de wielertoeristen, mee op skivakantie met het gezin, ravotten in de tuin met je kleinkinderen, … En hoewel je je mentaal nog steeds 25 voelt, heb je het gevoel dat je lichaam niet meer mee wil. Des te ouder je wordt, des te minder mobiel. En toch is wat beweging belangrijk voor je gezondheid, zowel mentaal als fysiek! Wij geven je 5 tips mee waarmee jij meer gaat bewegen!

1. Ga dansen!

Dansen? Dat klinkt wel heel intensief! Niets is minder waar! En dat bewijst mijn 87-jarige oma elke woensdagavond opnieuw. En laten we even in beschouwing nemen dat ze intussen al 2 nieuwe knieën heeft ook. Ja hoor, elke woensdagavond gaat mijn oma op dansles. Dansles voor senioren weliswaar, aangepast aan jouw fysieke mogelijkheden. De ideale manier om in beweging te blijven én er een paar vriendinnen bij te maken!

2. Neem een hond

Zelf ben ik de minst sportieve mens op heel deze aardbol, maar sinds Luka er is stap ik met plezier elke dag een blokje om! En zo’n half uurtje per dag wandelen? Dat doet echt wonderen! Ideaal om je gedachten eens op een rijtje te zetten én in beweging te blijven. En neen, Luka is geen hyperactieve husky die je bij het zien van een of andere kat de grond in trekt. Kies dus voor een ras dat bij je ‘energy level’ past!

3. Ga uit zwemmen!

Met ouder worden verlies je spiermassa en kracht. Eens je de 70 gepasseerd bent versnelt dit proces tot wel 3,5% per jaar! De ideale manier om terug spiermassa op te bouwen is dan om simpelweg wekelijks eens een paar baantjes te trekken. Waarom zwemmen? Zwemmen is niet belastend voor de rug en de knieën. Geen excuus meer om niet te bewegen!

4. Ga op kookles (én nodig je familie uit)

Huh? Op kookles? Wat heeft dat nu met beweging te maken? Heel veel! Als er één reden is waarom mijn oma van 87 nog steeds zo fit is, is het wel omdat ze kookt. Niet alleen voor zichzelf, maar voor de hele familie. Elke zaterdag opnieuw! En terwijl ze dat doet, loopt ze rond. Uren aan een stuk! Ze zit gewoonweg niet stil én dat is ook meteen de reden waarom ze op dergelijke leeftijd nog zo actief is! Het proberen waard, toch?

5. Overweeg een traplift

Echter, niet iedereen (op leeftijd) is gezegend met een lichaam waarmee je nog kan gaan zwemmen, dansen of zelfs wandelen. Van chronische rugpijn over MS tot een zware handicap of verlamming: aandoeningen als deze maken het ‘actief blijven’ er allesbehalve makkelijk op. In dit geval kan een traplift een oplossing bieden. Laat jezelf niet opsluiten in je eigen huis! Wij helpen jou graag op weg.

Meer info over onze trapliften? Bekijk hier ons aanbod of neem vrijblijvend contact op met onze vertegenwoordigers.

Lees meer over trapliften

Meer informatie over traplift